L’aplicació social Buffer ha estat hackejada recentment i ha provocat que els comptes d’alguns usuaris afectats omplissin d’spam algunes xarxes socials com Facebook i Twitter.

El CEO de Buffer, Joel Gascoigne, ha confirmat via Twitter, així com des del compte oficial de Buffer  i a través del comunicat oficial, que l’empresa havia “estat compromesa” i que treballarien per esbrinar com solucionar-ho.

Buffer permet temporalitzar els missatges de les xarxes socials, així com publicar un contingut simultàniament en diverses plataformes. Els missatges d’spam dels usuaris afectats van començar a apareixer dissabte 26 d’Octubre i tots anuncien productes per a perdre pes.

La solució dràstica de Buffer va ser suspendre l’aplicació: possiblement aquest hagi estat el pitjor dia en la història d’una aplicació tan útil com Buffer.  La que passarà a ser la notícia en les properes hores és la capacitat resolutiva excel·lent que Buffer ha mostrat durant tot el cap de setmana i aquest dilluns, oferint recolzament i informació als usuaris en tot moment a través de totes les seves xarxes socials i actualitzant en tot moment el comunicat de Joel Gascoigne. La transparència a l’hora de resoldre una crisi en el social media és bàsica i el cas de Buffer es converteix ja en un exemple històric a seguir pel seu modus operandi que de ben segur afavorirà la seva reputació.

buffer lapanoramica

El que cal fer si ets un afectat, ara que ja sembla que tot torna a la normalitat, és, segons el CEO de Buffer, reconnectar el compte de Twitter des de l’escriptori de Buffer (tots han estat desconnectats per motius de seguretat).  Diu Joel Gascoigne “I greatly apologize for having you do this again, but we want to make sure that we are on the safe side with this”.