Des de fa uns anys, Facebook utilitza un sistema de reconeixement facial que permet distingir les persones que apreixen a les fotografies que els usuaris pugen a la xarxa. Des del passat mes d’Agost, Facebook fa un “auto-tag” i proposa les etiquetes als usuaris. És a dir: Facebook, a més de saber si tenim parella o no, les nostres pel·lícules preferides i el nostre restaurant dels divendres, ara a més a més sap com som físicament.

Per a lluitar contra el reconeixement facial de Facebook,  Simone C. Niquille ha ideat un nou sistema. Ara ja podem fer alguna cosa més que posar-nos la foto de perfil del nostre animal de companyia: el projecte  Realface Glamoufage confon els algoritmes de reconeixement facial de Facebook a través d’unes estrambòtiques samarretes que integren imatges de cares conegudes com Barack Obama, Britney Spears i Michael Jackson.

Britney Realface LaPanoramica

El projecte està inspirat en una proposta de l’escriptor William Gibson, que un dia pensà en una capa d’invisibilitat per a les càmeres de videovigilància, i forma part de la tesi de C. Niquille pel Sandberg Institute d’Àmsterdam.

L’ha titulat FaceValue, i en ella es recullen idees de disseny futurista pensant en la privacitat i la lluita contra el reconeixement de la imatge.

Si voleu saber-ne més o aconseguir una d’aquestes exclusives samarretes podeu passar a veure la proposta de C. Niquille o llegir l’article de Wired.