Aquesta setmana Google ha tornat a omplir portades: el gegant del correu elèctronic Gmail, dels vídeos a Youtube, de la publicitat a Adwords i de l’estadística web a Analítics, ara trepitja nou terreny: el camp domèstic.

Nest Labs era una start-up a Califòrnia l’any 2010 ideada pel creador de l’iPod, i el 2013 ja comptava amb 130 empleats centrats en el disseny de productes basats en sensors. Els dos productes pels quals Nest és coneguda són un termostat domèstic i un detector de fums connectat en xarxa amb el termostat. Tots dos aparells es controlen a través d’una app per iPad o iPhone.

GOOGLE NEST www.lapanoramica.cat la panoramica comunicacio sabadell

Avui en dia Google ja sap què cerquem, què mirem quan naveguem a la xarxa amb Google Chrome; què ens preocupa a través del nostre email i quins virals ens fan riure a Youtube. Amb tota aquesta informació Google té un poder enorme: les nostres dades són una font valuosíssima pel món de la publicitat. Amb la compra de Nest Google puja d’estrat: ara també pot obtenir dades  nostres quan no estem connectats a l’ordinador o la resta de dispositius.

De moment Google afirma que les dades recopil·lades amb Nest seran utilitzades nomès per als seus dispositius i aparells. Sigui quin sigui el seu ús, Google comptarà amb un munt de dades sobre el nostre comportament quan som a casa: en quina habitació passem més temps, quan anem a comprar i quant de temps passem fora de casa; tota aquesta informació arribarà gràcies a la transacció de  $3.2 billions de dólars de la compra de Nest

Les aplicacions de Nest seguiran funcionant amb iOs, queda el dubte del devenir de les apps per Android; el que ens promet Google amb aquesta adquisició i el desenvolupament de les Google Glasses entre d’altres avenços és un futur sorprenent ple de tecnologia intel·ligent.