Fins ara Google emmagatzemava la nostra informació amb uns objectius no gaire clars emmascarats en la segmentació per públics: Google ens ofereix anuncis sobre el que sap que estem interessats. Ara, però, seguint la tònica publicitària de Facebook, Google canvia les normes i informa que ja podrà utilitzar la nostra informació personal per a fer publicitat.

Captura de pantalla 2013-10-13 a les 13.22.24

Fotos, noms i comentaris apareixeran de forma pública amb els nous anuncis publicitaris de Google, fet que comença a incomodar tots aquells usuaris preocupats per la privacitat. El funcionament és molt similar al de Facebook: si un usuari de Google+ recolza públicament a la xarxa un servei o marca fent clic a “+1“, Google podrà utilitzar la seva informació als propers anuncis, una espècie de “publicació recomanada”. El mateix passaria si l’usuari ha puntuat o comentat el servei o marca a altres plataformes com Goole Play o Google Maps. Els menors de 18 anys, això si, estarien exempts d’aquest procediment publicitari.

Com evitar que Google utilitzi la nostra imatge per a la publicitat social?

1. Entreu a la pàgina de l’Actualització de les Condicions de Google

2. Aproximadament a la meitat de l’article de Google trobareu un enllaç de la Configuració de les Recomanacions Compartides. En aquest punt haureu d’entrar amb el vostre usuari si no estàveu logats.

3. Al final de la pantalla veureu una declaració “En funció de la meva activitat, Google pot mostrar el meu nom i foto de perfil a les recomanacions compartides que es mostren en els anuncis”.  Comproveu que el quadre no té un check, i en cas que en tingui, treieu-lo.

Google condicions Lapanoramica

Amb aquesta modificació Google no podrà utilitzar les seves dades pel nou model de publicitat social, però ho continuarà fent, com fins ara, si puntuem productes a Google Play.