1. Estigues a la últimaiphone xarxes socials lapanoramica.cat

Tens la gran sort de tenir idees pròpies: enhorabona, però això no ho es tot. Els mitjans de comunicació actuals ens obliguen a mantenir-nos amb els ulls ben oberts a tothora. Si el nostre repte és aconseguir més visibilitat a internet mai no podrem deixar de banda les darreres tendències. Estar ben informat de les novetats serà una bona forma de dirigir els nostres continguts web cap al que el públic vol veure.

A més, cada dia hi ha noves apps  que fan tot allò que fem molt més fàcil: estigueu atents!

 2. Sigues positiu

Els principals CEO d’èxit tenen un tret en comú: algun dia, quan no tenien res, van ser capaços de creure fermament en allò que volien fer. Tan se val si no els van concedir aquell primer prèstec, ells van seguir somiant i avui tenen l’imperi construit.

Un dels exemples més citats és el cas d’Stephen Kaufer, CEO de TripAdvisor, una empresa que avui en dia compta amb 1500 treballadors i amb presència en borsa des de 2011. L’any 2000  Stephen Kaufer va trobar insípida la oferta de webs sobre hotels i va decidir engegar una plataforma innovadora basada en les opinions dels turistes. Alguns haurien pensat que era una bogeria, però el cert és que aquest model de valoracions socials ha creat un model de web de comunitats en que la opinió del client és el que dóna la reputació del producte.  Avui en dia TripAdvisor compta amb 260 milions de visitants únics mensualment i el més important: 55 milions d’usuaris registrats al web.

D’atra banda, l’error forma part de la pràctica, i per un emprenedor una fallida empresarial ha de ser vista com una experiència més que enriquirà el seu camí a l’èxit final.

3. Mai no perdis de vista els teus objectius

Qualsevol projecte ha de començar amb un objectiu i agafar-lo com al nostre nord ens ajudarà a triar els camins correctes fins arribar-hi.

L’època que vivim, amb una masificació d’idees, apostes i d’informació podria fer-nos perdre els objectius ràpidament, per això és necessari que els tinguem sempre presents. Això no treu que en un moment donat poguem variar-los o transformar-los si ho sentim necessari, però hem de saber sempre quins son per a no perdre’ns en la xarxa infinita d’Internet sense cap pretensió. Pels nostres visitants o clients, un missatge confús pot ser el causant de canviar de pàgina web en menys d’un minut.

4. Aporta un valor afegit als teus continguts

Segons el mapa iRedes, elaborat anualment pels organitzadors del Congreso Iberoamericano de Redes Sociales (#iRedes), el 2013 es va estimar que la població total de gent present a les xarxes socials és de 3803 milions de persones, repartides entre Google+, Youtube, Twitter, Facebook, LinkedIn, TripAdvisor, Skype, Badoo

Imagineu que cada un dels usuaris de les xarxes socials citades penja un o dos articles a la setmana. Estem parlant doncs d’un volum de 7606 milions de  posts: un tsumami d’informació. Pensem doncs que la nostra idea, el nostre disseny i el nostre contingut haurà de competir amb un nombre tan gran d’imputs. Per a estar entre els primers, la clau serà destacar: ser original sense perdre la coherència i la humilitat. Recorda que la reputació online és un tret fonamental de l’èxit que es construeix dia a dia.

5. Fes-te un cercle de bons contactes

És important tenir un bon altaveu per a fer una correcta difusió de la teva informació. Seleccionar el primer públic a qui oferiras els teus continguts online és bàsic per no errar en la direcció dels teus posts: aquests han d’arribar al segment que tu desitges. Per a això tens xarxes socials com LinkedIn que permeten connectar directament amb els professionals del teu sector. A banda, també pots envoltar-te de contactes en fòrums, blogs i la emergent Google+ per tal de completar el teu gran cercle professional.

Recorda que la xarxa no ho és tot, també els congressos i tallers de màrketing online poden ser un viver de sinèrgies entre els professionals del sector.