A LaPanoràmica ens encanta veure anuncis en què la creativitat i la publicitat es conjuguen creant material que bé podria sovint considerar-se art. El sector publicitari avança en la recerca de continguts impactants, imatges úniques i el factor sopresa, un coktail d’ingredients que cada vegada és més difícil assolir si contem la quantitat d’anuncis imaginatius que ja s’han fet.

El gegant de PlayStation demostra que sempre queden coses per fer. Encara més si els nostres anuncis van de la mà de les innovacions tecnològiques i audiovisuals com el 3D.

L’esperada PS4 arriba aquest 29 de Novembre, i per a anunciar-ne la sortida PlayStation ha preparat aquest anunci que duu per títol “Para vosotros jugadores”, o “This is for The Players” com a homenatge als usuaris de la coneguda consola al llarg dels anys. Durant l’anunci es repassen situacions habituals que podrien donar-se en un videojoc, amb la diferència que les imatges enregistrades no formen part d’un videojoc sinó de la vida real. El que ha emocionat als jugadors habituals de PlayStation és que hi apareixen personatges i referències a videojocs de la historia de la consola: el taxi de Ryu, un cotxe de DriveClub, un senyal del mític joc Crash Bandicoot, els Helghast, un carrer anomenat “Silent Hill”… Com els responsables de la campanya expliquen, PlayStation sempre ha primat l’experiència del jugador i aquest fet es reflecteix en un spot en primera persona amb  constant càmera subjectiva.

L’anunci sortia acompanyat del seu hashtag #4ThePlayers. Veieu el vídeo de l’anunci i trobeu totes les referències amagades de la història de la consola!

Com és possible tanta innovació? Trobareu algunes respostes en aquest vídeo darrere les càmeres del Making Of, on fins i tot els Helgast ens expliquen per què tanta magnificència.

Si parlem de la campanya del llançament de la PS4 no podem oblidar l’anunci del “Perfect Day”. Coincidint amb la mort de Lou Reed, PlayStation ens va oferir un vídeo d’una lluita espectacular entre dos amics mentre interpreten la coneguidíssima cançó. Era el vídeo de l’espera durant l’octubre de 2013. “Greatness awaits“. No us el perdeu.

Si trobeu més referències, no dubteu en compartir-les!