Instagram es consolida com a plataforma d’accions de màrketing o publicitat i les empreses ja han aprés com treure-li profit. A continuació un recull de les tres campanyes de comunicació més interessants.

1. Oreo i la Super Bowl

D’un dia per l’altre, Oreo va aconseguir milions de followers al seu compte d’Instagram. El primer pas va ser publicitar el compte d’Instagram al Facebook de la marca. Seguidament Oreo va llançar els anuncis de la Super Bowl: més de la meitat incloien dos hashtag que crearien acció: #cookiethis o #cremethis.

Cremethis Oreo La Panoramica

Els consumidors eren cridats a penjar fotografies amb el hashtag que preferissin segons els gustos personals i de les fotos seleccionades es farien escultures de Cookie -de galeta-, o de Creme -de crema-, segons el hastagh de l’Instagramer. La campanya va arrencar amb la Super Bowl i va tenir una durada de 3 mesos que va consolidar el compte d’Oreo a Instagram.

Oreo Instagram Cookie La Panormamic

Resultat: passar de 2,200 a 20,000 followers en segons. El compte avui ja supera els 102,000.  Per cert, va guanyar “Creme”.

 

2. Ford Fiesta: #Fiestagram

Aquest va ser un dels primers exemples de campanya a Instagram en demostrar que hi havia grans possibilitats de màrketing online més enllà de Twitter i Facebook. A la campanya Fiestagram, Ford demanava els usuaris d’Instagram que pujessin fotos en diferents categories associades amb les noves prestacions hi-tech del nou model Ford Fiesta.

Cada fotografia utilitzava el hashtag #Fiestagram i les preferides per Ford eren destacades. El resultat van ser unes 16,000 fotos després de set setmanes.

Instagram Fiestagram Ford Fiesta La Panoramica

Podeu veure les millors fotografies al Facebook de Ford. Els guanyadors de cada setmana  van endur-se una Canon SLR, i el guanyador de la campanya es va endur… un Ford Fiesta nou. Un bon incentiu, oi?

 

3. The Vaccines i un videoclip fet amb fotos d’Instagram

Ens sembla especialment rellevant aquest exemple per a mostrar-vos les possibilitats d’Instagram, que ens ofereix una plataforma social i interactiva ideal per a diferents tipus d’accions de comunicació. El grup de música The Vaccines va evidenciar en el seu dia que amb Instagram es pot aconseguir tenir un públic actiu i arribar a medir l’impacte de les campanyes d’una manera molt senzilla.

Els fans o followers de la banda havien de penjar fotos sobre concerts i festivals amb el hashtag #vaccinesvideo i les millors fotos anirien a parar al nou videoclip de The Vaccines. El resultat: més de 3,000 fotos de 99 països i una 15,000 likes a Instagram

Per suposat, el vídeo va ser notícia per la campanya de màrketing que l’acompanyava i per la novetat de l’acció: primer videoclip fet íntegrament amb imatges d’Instagram, era un must que ningú no es podia perdre. A vosaltres què us sembla el vídeo?