Darrerament es parla del terme “publicitat nativa” o native advertising i de les possibilitats que ens aporta en el món del màrketing online i la difussió de continguts digitals, però exactament de què es tracta?

En termes generals una marca fa publicitat nativa quan genera continguts d’interès en un mitjà o plataforma informativa, creant una experiència per l’usuari alhora que aporta quelcom enriquidor: la tècnica és poc invasiva (una de les debilitats de la publicitat directa) i  aporta un valor afegit a la marca en tant que ofereix contingut relacionat amb la marca: un web d’infografia generarà continguts d’infografies.

 

publicitat nativaEl salt del banner a la publicitat nativa no nomès es deu a un salt qualitatiu en les plataformes online d’avui en dia sinó a una causa doble. D’una banda, l’usuari  busca generar i compartir contingut, i d’altra banda, el contingut publicitari té el mateix format que el contingut que no ho és, perquè l’emplaçament es dóna en les mateixes plataformes.

Què cal fer avui en dia per escalar en la publicitat nativa? Les marques ja no només s’han de preocupar dels spots a TV o els videos corporatius simpàtics, ara per guanyar visibilitat en publicitat nativa caldrà crear de 10 a 15 peçes de contingut diari en diverses xarxes socials i plataformes online seguint un pla de comunicació online metòdicament traçat.

 

James Gross, cofundador de Percolate, ens explica en TechCrunch tres normes bàsiques:

1. El temps real. No val quedar-se enrere en els continguts, cal estar atent a les xarxes socials i els altres webs i community managers. Prohibit generar seguint un pla desfassat.

2. El creixement serà natural, seguint una estratègia d’estudi analític de les coses que millor funcionen i les que pitjor funcionen, traçant el camí propi.

3. Per últim, la marca triarà continguts que funcionin i que s’adiguin a la línia de publicitat marcada.