L’aparició d’una gran quantitat d’eCommerce o botigues online en els darrers cinc anys ja està generant una nova tendència de compra en els consumidors: el Showrooming.

Segur que tu també has practicat el Showrooming alguna vegada, es tracta d’interessar-nos per un producte a la xarxa, anar a una botiga a comprovar-ne les característiques i finalment comprar el producte a la botiga online, donat que normalment aquestes ofereixen un preu més baix que el de les botigues físiques.

La tendència és utilitzada, sobretot, pels joves, que per Internet comparen preus, opinions i característiques de tot tipus de productes abans de comprar-los. Segons un estudi recent, el Showrooming ja comporta el 50% de les vendes online, i un 33% dels Showroomers realitzen les compres des d’un dispositiu mòbil.

El Showrooming afecta directament al model de botiga física tradicional donat que la compra online no para de créixer. Alhora, el Showrooming és un model que actualment es basa en el contacte amb la botiga física en un primer moment, de manera que se’ns planteja un dubte obvi: si les botigues físiques acaben reduint-se en quantitat o desapareixent, canviarà també la pràctica de Showrooming?

showrooming

En tot cas, els eCommerce cada vegada aposten més per les Xarxes Socials. En diferents plataformes com Twitter, Pinterest, Facebook, Instagram i Google+  les marques poden oferir tota la informació sobre la botiga i els productes que ofereixen alhora que permeten la interacció amb els clients i les opinions, un element ja convertit en imprescindible per a la venda final via online.