Castello Cavalcanti és la suma de dos poderosos: Prada i Wes Anderson. Amb aquesta senzilla suma tenim un doble resultat positiu: Wes Anderson pot fer un curtmetratge i obtenir un rendiment abans de la seva nova pel·lícula i Prada s’assegura que aquest nou spot en forma de curtmetratge patrocinat serà vist i parlat per mil·lers de persones interessades en tot el que fa Wes Anderson.  A més, Prada pot establir una clara relació entre la imatge de la marca i el món vintage i surrealista de l’imaginari de Wes Anderson, un món que agrada cada vegada a més adeptes. Publicitat treballada, sens dubte. Tot seguit podeu veure el vídeo penjat per Prada.

La seva aliança amb Prada no és nova, Wes Anderson ja havia dirigit conjuntament amb Roman Coppola una sèrie de 3 episodis que formaven un curtmetratge i esdevenien petits anuncis publicitaris per la colònia “Prada Candy L’Eau”.

El format actual és diferent: a “Castello Cavalcanti” Prada aposta per patrocinar i produïr un curtmetratge de gairebé 8 minuts sobre un Jason Schwartzman convertit ara en estrambòtic pilot de cotxes vintage del 1955. El personatge principal, Jed Cavalcanti pateix un accident a la plaça del poble i ha d’esperar al poble de Castello Cavalcanti a que arribi el seu autobús, mentre descobreix algunes arrels del seu passat, força sorprenents i amb el toc d’humor característic de Wes Anderson. 

El vestuari, la direcció d’art, la paleta de colors i el tipus de diàlegs i els planos frontals, així com la presència de Jason Schwartzman ens tornen a portar a l’univers d’en Wes Anderson, que no veiem des de la recent Moonrise Kingdom. De fet, “Castello Cavalcanti” serà l’impass entre la darrera pel·lícula i la propera: The Grand Budapest Hotel, amb Ralph Fiennes com a protagonista que veurà la llum a la propera Berlinale. Els fans incondicionals ja tenen ganes de veure personatges com Harvey Keitel, Jude Law, Willem Dafoe, Edward Norton, Bill Murray, Adrien Brody, Owen Wilson, i com no, Jason Schwartzman passant per “The Grand Budapest Hotel”. Veieu el vídeo del trailer aquí: